Jeg har hørt at du har truffet noen

Jeg var endelig glad. Jeg, jeg som bare er meg. Har to gutter som liker meg. To stykker. Og selv om jeg visste at jeg måtte bestemme meg og det kom til å bli litt vondt, så var jeg lykkelig. For jeg kunne bestemme min egen lykke.

Jeg trodde jeg var over deg. Du er jo fantastisk, men jeg er fornøyd med å være venner. Det er jo evigheter siden noe skjedde. Og et vennskap varer jo evig. Kjærester kommer og går. Ikke sant?

Jeg trodde jeg var over deg.

Jeg hadde mistenkt en stund at du hadde fått deg en jente. Men det var ikke en uttalt sannhet. Og det som ikke er uttalt er ikke helt sant. Og er det ikke helt sant så gjør det ikke vondt. Tenkte jeg. Men så sto det der. Svart på hvitt. Og det ble så veldig, veldig sant. Så jeg dro hjem. Satt på de vondeste hjertesmertesangene, og gråt. Jeg åpnet en flaske vin også, for det sier klisjeene at man skal gjøre. Men glasset sto urørt for krokodilletårene ville ikke stoppe.

Det var noe ved deg som jeg festet meg ved. Noe som aldri helt forsvant.

En kommentar om “Jeg har hørt at du har truffet noen

Legg igjen en kommentar

