Om å sove i klynge

Vi ligger ved siden av hverandre i senga. Nakne, varme og lykkelige.
Du smiler med øynene, bøyer deg frem, stryker nese mot nese og kysser meg lett. Jeg lar fingrene mine gli over det mykeste partiet på hele kroppen din, akkurat der hvor hoften og låret folder seg. Det som føles som den mykeste babyhud.  Fingrene fortsetter sakte opp langs siden din og du begynner å le, «det kiler» sier du, og dytter fingeren din inn i navlen min. Du vet at jeg stopper da, for det er noe av det verste jeg vet. Det kjennes ut som om du tar inni meg.
Så ler vi begge to. Og vi blir liggende mens vi ser på hverandre og smiler. Jeg stryker deg bak høyre skulder, lar fingrene gli over et lite knudrete arr, kysser de fregnete skuldrene dine, og jeg smiler mens det kiler i magen når jeg kjenner skjeggstubbene dine mens du kysser meg i nakken. Vi snakker om steder vi har bodd og steder vi vil bo, om familie, katter og om venner som betyr alt for oss.
Slik ligger vi, tett omslynget.
Til vi sovner i klynge.
En kommentar om “Om å sove i klynge

Legg igjen en kommentar

