My eyes stay still looking your way

bomullsdrom.se

«det føles som om jeg endelig har kommet hjem», tenker jeg. Men jeg sier det ikke. Vi har sagt vi skal være ærlige. Og vi deler mye. Mye som man ikke forteller en man har kjent i 6 timer. Men at det føles som om jeg er hjemme. Det er mitt, inntil videre.

Trygt, godt, spennende og en smule rart. Det er det det er.

Det var han som kjente igjen meg. Ute på byen, med en øl i hånda spør han: «Er du like engasjert?». Jeg nikker. Kommer plutselig på at han er den kjekke som pleide å spille basket i skolegården. Vi hilser og det er gjort.

«Jeg visste det med en gang jeg så deg. At vi måtte snakke sammen», sier han. Han stryker meg med fingertuppen. Mellom øynene. Over nesa. Og kysser meg.

Når jeg tror han sover, kysser jeg han lett på nesa. Han smiler.

Han ligger på magen og jeg lar følelsene strømme gjennom fingertuppene mens de vandrer over ryggen hans. Langs ryggraden, over hver eneste kurve jeg kan finne. «Det kjennes ut som om du er glad i meg når du gjør det», jeg kan høre at han smiler mens han sier det. «Det er så rart, det føles som om jeg kjenner deg» svarer jeg. «Jeg vet» sier han.

Vi som bare skulle være unge og deilige. Gi oss hen til lyst og kåtskap. Men det skjer ikke. For plutselig kjenner vi hverandre. Og jeg vil vente. Min eneste anger den natten er det.  At jeg ville vente.

                                 «Det kan ikke bli så bra som dette igjen. Det går jo ikke an».                                                                       Det er som om han leser tankene mine, for plutselig sier han;                                           «Jeg vil se hvordan du er i Oslo». «Hvem du er».

Å jeg vil det. Jeg vil det så veldig. Men kan det bli så bra?

Borte fra tryggheten som mørket gir.

En kommentar om “My eyes stay still looking your way

Legg igjen en kommentar

