Who can know. What happens in his mind.

Untitled

Mørke øyne, mørkt hår, krøller og myke lepper. Han minner om Fabrizio Moretti. Føflekk under venstre øyet, nese som, etter nøye studier, heller litt mot høyre. Et øret som er litt spissere enn det andre. Smilehull.
 
Han som lyser opp ethvert rom han går inn i. Han som får folk til å le og føle seg komfortable. Han som er så kjekk at gutter og jenter retter på hår, skjortekrager og skjørt om hverandre. Og det gjør alt ekstra vondt. For han kan få hvem som helst.
 
Det er han som fyller opp hjertet mitt for tiden.
 
Jeg ligger i senga. Lukten på dyna vi lå under minner fortsatt om han. Tenker jeg. Men sannheten er at all lukt for lengst er forsvunnet. Tenker at jeg vil sende klissete brev og mixtapes, tenker at det blir for klisjé, tenker at jeg ikke har sjangs; At jeg ikke skal sende noe. Tenker at jeg skulle ønske at han sendte meg noe. Et eller annet. Samme hva.
 
Jeg er syk etter kjærlighet. Hans Kjærlighet. Kjærligheten til han jeg har forelsket meg i. Han jeg forelsket meg i etter en natt med svette, latter og kåtskap.
 
Ellie Goulding synger «Who am I to choose the boy that everyone adores?». Ja, tenker jeg. Hvem faen er jeg? Men innser at jeg ikke har noe valg. Jeg kontrollerer ikke hjertet mitt, det har alltid levd sitt eget liv. Et liv som har vært involvert i å knuse andres og bli knust flere ganger.
 
Jeg tvinger meg selv opp av senga, ut på kjøkkenet. Skrur på krana, fyller et glass med vann, drikker det. Telefonen ringer. Ukjent nummer. Ikke nå, tenker jeg. Jeg vil bare være alene, krype under dyna igjen, drukne i kjærlighetssorg og musikk. Men jeg tar den. «Hei Stian, det er Morten» sier en nølende stemme. » Jeg har ikke hørt noe fra deg.» Pause. «Så du er sikkert ikke interessert, men. Kunne du tenke deg å finne på noe en dag?» Hjertebank. Klamme hender.

 

2 kommentarer om “Who can know. What happens in his mind.

Legg igjen en kommentar

