Du er en hemmelighet du ikke vet om

Untitled

Jeg vil, men angrer. Går. Kommer tilbake. Tripper. Utenfor døren din. Svette håndflater. Skjelver. Tørr hals. Røde kinn. Klump i magen. Tung. Vond. Nervøs. Lykke. Banker på. Ikke noe svar. Lettelse. Skuffelse.

Jeg ville at du skulle åpne døren. Slippe meg inn. Smile. Være glad for å se meg. Ville at du skulle se meg der jeg satt sjenert. Høre deg si at du liker musikk og jenter som får deg til å smile. Ville at du skulle si at jeg var en av dem. At du ønsker å dele tiden din med meg. Ville at du skulle skjønne hva jeg tenkte; Vil du ha meg? Er jeg bra nok? Ville at du skulle skjønne at jeg var nervøs, at du skulle be meg om å bli. For det er så mye å snakke om. Så mye å dele. Livet, verden og musikken. Ville at vi skulle sovne tett omslynget ved morgengry. Våkne med pusten din i nakken. Med et smil om munnen og løfte om en morgendag.

Men foran meg ser jeg bare en dør. Tung, kald og stengt. Jeg vil ikke dra. Men kroppen min tar med seg tankene og drømmene ut i vinterkvelden.

2 kommentarer om “Du er en hemmelighet du ikke vet om

Legg igjen en kommentar

