Mitt løfte til deg

479878_136934586479925_926043825_n

Deep Valley – Daniel Rønning Stokkan

Jeg har vært inne i en vond periode. En periode hvor pennen føltes fremmed i hånden og all smerte jeg hadde inne i meg ikke fikk utløp. En venn snakket med meg hver eneste dag,  vi støttet hverandre i smerten vår og han hjalp meg videre. Han bar hele meg. Han bar oss alle. Men vi klarte ikke å bære han.

For 10 dager siden gikk han inn i skogen, og forlot oss.

Jeg trodde ikke ting kunne bli mørkere. Men sorgen er bunnløs. Han var så klok, vakker og varm. Han var min nærmeste og han så meg på en måte ingen andre gjorde. Men en ting er endret i forhold til mørket jeg følte før han dro. Nå skriver jeg. For jeg lovte han det. Han sa «du må skrive Kine, du må skrive og fotografere. Du har så mye vakkert inne i deg som trenger utløp. Og du er så sabla dyktig. Lov meg det Kine. At du skriver og fotograferer.» Så det lover jeg deg Daniel. Jeg skal skrive og jeg skal ta opp foto igjen. Jeg skal satse, fordi du trodde på meg.

Med andre ord så blir det en forandring her inne. Jeg kommer fortsatt til å skrive. Men det blir også mer egne fotografier. Og jeg kommer til å dele mye av min kjære Daniel. Musikken, klokskapen og kunsten hans. Han fortjener det. Med han mistet jeg min sjelevenn. Nå må jeg finne en måte å reise meg på.

Bildet er et kunstverk av Daniel Rønning Stokkan. Musikken er komponert og spilt inn av han.

5 kommentarer om “Mitt løfte til deg

Legg igjen en kommentar

