Confiture de fraises part.1

1378073_10153377989830533_219987703_n
 
På et ødelagt radiokabinett i stua står det. Et gammelt syltetøyglass fyllt med med lapper. Lapper som kanskje er fyllt med hemmeligheter, fine ord, sorger, morsomheter og tegninger.
Det er lapper skrevet anonymt av venner og bekjente som har vært innom leiligheten min de siste 19 månedene. De er uleste, og holder fortsatt trygt på hemmelighetene sine, men jeg tenker at nå er tiden moden. Og hver onsdag vil jeg åpne en, slippe ordene fri og legge dem ut her.
Men det er en regel. Om jeg vurderer det som står som for privat til at det kan legges ut, så gjør jeg det ikke. Da vil jeg heller beskrive hva jeg tenkte når jeg åpnet og leste den.
Og om jeg ikke klarer det, så vil jeg åpne en ny. 
 
Mens ukene går så vil flere mennesker komme på besøk, og krukken fylles med nye ord. Og forhåpentligvis så vil jeg kunne dele en brøkdel av en annen person med dere i mange onsdager fremover.
 
1390780_10153378041730533_1261084141_n
 
 
Jeg hadde ikke hørt denne sangen. Har vel egentlig aldri hørt på Jørn Hoel, og etter å ha hørt sangen så må jeg kanskje si at det ikke helt er min kopp te. Men, det er noen vakre tekstlinjer der.
 
«Har en drøm om å finne frem.
Over ei mørklagt jord.
Snart stiger sol et sted i øst,
og i natt har ingen gitt deg svar.»
 
«Har en drøm om at at æ vil
finne en vei å gå.
Snart stiger sol et sted i øst,
alt vil være som det en gang va.
Men det finnes ei fattig trøst.
Drømmen du alltid bar.»
2 kommentarer om “Confiture de fraises part.1

Legg igjen en kommentar

