Tristhet, kåtskap, forelskelse og mot

couple holding hands
Jeg har skrevet mye om vonde og triste ting som ligger i dypet av oss alle, men jeg har også skrevet om mindre vonde ting. Jeg har skrevet om flørt med en bartender, begjær og vennskap.
 
Jeg liker å skrive om lyster og kåtskap, mens R.Kelly snurrer i bakgrunnen og jeg fantaserer om HAN. Ikke R.Kelly, men han jeg er forelsket i. Om at han skal ta mot til seg, gripe tak i nakken og håret mitt med den sterke hånden sin, dytte meg mot en vegg og kysse meg, først litt nølende, så som om det sto om vår eksistens.
 
Men det er en selvmotsigelse i det at jeg ønsker at han skal samle mot nok til å kysse meg. For jeg må også finne mot,  fortelle han at jeg ikke er over han. At det bare har blitt mer av han i hjertet mitt. Og at om han ikke lenger føler det samme så går det bra, men jeg må vite det. Så vi kan gå videre sammen, eller hver for oss. Og at om vi går hver vår vei, så vil jeg fortsatt være vennen hans. For han er noe av det fineste som er, og han blir ikke kvitt meg som venn. Uansett hva.
 
Er det ikke rart hvordan man kan falle så hardt for noen som man knapt har holdt i hånden?
Legg igjen en kommentar

