Look for the silver lining, whenever a cloud appears in the blue

DSC_7685
 
I sommer, 4 dager før Daniel ble borte så møtte jeg på en venn jeg ikke hadde sett på mange år i parken. Jeg spilte kubb med venner, han gikk forbi, jeg ropte på han, vi klemte. Og plutselig ble jeg fyllt av en glede jeg ikke hadde kjent på lenge.
 
Det er rart hvordan du ikke vet at du har savnet noen før du ser dem igjen.
 
Vi tok opp kontakten. Chattet. Snakket om skjeletter i skapet og hvordan musikk kan redde en mørkegrå dag.
Noen dager senere valgte Daniel bort verden.
Første gangen vi møttes, etter den dagen i parken, var rett etter begravelsen. Når vi alle satt sammen, drakk øl, gråt og delte historier. Vi satt i hver vår ende av lokalet, og på et tidspunkt var jeg på vei til å bryte sammen. Det var ikke synlig, jeg bare zoomet ut, men inne i meg raste alt. Og ingen la merke til det. De fleste var opptatt av sin egen sorg, sine egne ruiner. Men plutselig sitter han ved siden av meg, holder hånda mi og klemmer meg. Jeg innser nå hvor heldig jeg var som møtte han igjen rett før dette skjedde. For han ser mennesker. Han er noe av det varmeste og minst egoistiske jeg har møtt og når han først blir glad i deg, så er han der for deg. Alltid. Selv når han ikke er klar over det. Selv om han tror han ikke klarer å ta vare på noen, så gjør han det. Hele tiden. Jeg håper han vet at jeg er der for han også. Jeg håper han vet at han reddet meg i sommer. At han er grunnen til at jeg er der jeg er nå. For han fikk meg til å sitte stille, når alt jeg ville var å løpe. Han fikk meg til å smile igjen. Og det gjør han ennå. Han ble min «silver lining». Jeg håper jeg en dag kan gjengjelde det.
Legg igjen en kommentar

