Mormor

542298_10152029740345533_1892317150_n 2013-09-28 17.32.11 2013-09-28 17.32.21
 
Mormor er den som, når jeg forteller henne at det er en fyr jeg liker litt mer enn litt, spør meg om hvorfor jeg liker han. Når jeg da ikke helt kan svare. Når jeg sier at jeg egentlig ikke vet, for jeg kjenner han ikke så godt, men han får meg til å le og rødme. Da er det mormor som sier, «men det er da det er rett. Når underbevissheten din forteller deg at du liker han, men du kan ikke sette ord på det. Det er da det er verdt å kjempe for». Hun er den som, når hun får se et bildet av han sier «en natt med han og en bunke blader og du hadde ikke lest deg ihjel».
Og når jeg forteller at han er vanskelig å forstå seg på, når jeg forteller at han hele tiden er usikker på å møtes. Når jeg forteller at jeg tror han er redd for å såre og bli såret, så får hun meg til å le ved å si, «men det er ikke noe problem! Kan du ikke bare stille deg litt lettkledd i vinduet når han kjører forbi og være sånn sexy? Da slutter han vel å være redd?».
 
Mormor drikker et glass vin om dagen, «for helsens skyld».
Mormor ringer tv2 og klager over at de har ødelagt døgnrytmen hennes siden de har flyttet reprisen av favorittprogrammet «Criminal Minds» til midt på natten.
Mormor er den som når det er noe hun ikke får fikset hjemme henter han som selger Gateavisa (Fredrikstad sitt svar på =Oslo) og får han til å hjelpe henne.  Selv om alle venninnene (og det meste av familien), mener hun er riv ruskende gal. Han kan jo rane henne! Men mormor er den som gir alle en sjanse, uansett. Fordi alle fortjener det.
 
Og mest av alt, hun er den som er stoltest av meg fordi jeg tørr å følge drømmen min. Hun er den som fra hjertet og med tårer i øynene forteller meg dette. At hun er stolt av meg, fordi jeg er meg. Det jeg håper hun vet er at jeg er stolt av henne. Stolt over å være en del av henne. Jeg hadde ikke vært den jeg er uten henne. Hun er forbildet og idolet mitt.
Hun er superhelten min.
En kommentar om “Mormor

  1. Åh. For et utrolig fint innlegg. Mormoren din virker helt fantastisk. :) Jeg er så heldig å ha en superfin en jeg også, og min mormor er også mitt største forbilde her i livet.

Legg igjen en kommentar

